Marcos
Cabezas González
Universidad de Salamanca
Salamanca, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Salamanca (89)
2024
-
Academic Program for the Relationship with Companies: An M-Learning Strategy to Promote University-Business Collaborations
International Journal of Information and Education Technology, Vol. 14, Núm. 1, pp. 81-91
-
Evaluating DigiCraft for the development of digital competence: A qualitative Approach
Journal of Social Studies Education Research, Vol. 15, Núm. 2, pp. 231-250
-
Impact of Gamification on Motivation and Academic Performance: A Systematic Review
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 6
-
Influence of the Use of Video Games, Social Media, and Smartphones on the Development of Digital Competence with Regard to Safety
Computers in the Schools
-
La falsa Neuroeducación: Descubriendo mitos en la formación inicial de los educadores
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado: REIFOP, Vol. 27, Núm. 3, pp. 19-34
2023
-
A utilização de curtas-metragens para trabalhar a inclusão educativa. Uma Experiência na Universidade
PRATICA - Revista Multimédia de Investigação em Inovação Pedagógica e Práticas de e-Learning, Vol. 6, Núm. 2, pp. 58-63
-
Learning by doing: contribuyendo al engagement en la educación virtual
Libro de Actas de las XXX Jornadas Internacionales de Tecnología Educativa: 30 años de docencia e investigación en Tecnología Educativa: Balance y futuro
-
Modelo ACREER: formación bajo mediación TIC para afianzar el aprendizaje a través de proyectos empresariales
Educación y sociedad: claves interdisciplinares (Octaedro Editorial), pp. 1494-1509
-
Preparados con DigiCraft para el futuro digital
Tendencias en la investigación educativa para la actualización del profesorado en su competencia digital (Dykinson), pp. 11-24
-
Sustainability in Digital Education: A Systematic Review of Innovative Proposals
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 1
-
Theoretical Models Explaining the Level of Digital Competence in Students
Computers, Vol. 12, Núm. 5
-
Use of Gamification in the Educational Program DigiCraft
EAI/Springer Innovations in Communication and Computing (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 191-204
2022
-
Enfoques de evaluación creativa para las interacciones humanas y la tecnología de interfaces musicales. Una revisión sistemática de la literatura
Revista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musical, Vol. 19
-
Mediation Models Predicting the Level of Digital Competence of 12-14 Year Old Schoolchildren in the Area of Digital Problem Solving
NAER: Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 11, Núm. 2, pp. 168-185
-
NANO-MOOCs to train university professors in digital competences
Heliyon, Vol. 8, Núm. 6
-
Standards of Teacher Digital Competence in Higher Education: A Systematic Literature Review
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 21
2021
-
Basic education students’ digital competence in the area of communication: The influence of online communication and the use of social networks
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 8
-
Influencia de la variable de género en la evaluación de la resolución de problemas digitales en escolares españoles
Nuevos horizontes para la digitalización sostenible en educación (Dykinson), pp. 172-175
-
Influencia del uso de WhatsApp y correo electrónico en la competencia digital en el área de comunicación
ESE: Estudios sobre educación., Núm. 41
-
M-learning + ARD for problem-based learning: A work-life readiness strategy: Virtual laboratory for business practices
ACM International Conference Proceeding Series